• Sila daftarkan terlebih dahulu nickname anda.
  • Dilarang sama sekali menulis perkataan lucah ataupun berbaur agama dan politik di chat room ini.
  • Semua chatters diminta menghormati antara satu sama lain. Bersatu teguh, bercerai roboh.
  • AMARAN: Chatroom ini bukan medan untuk memperbesarkan isu-isu kecil mahupun provokasi.
  • Sebarang pengiklanan atau promosi yang tidak wajar atau tidak berkenaan juga adalah dilarang!
  • Nickname Stacy di Chatroom ini ialah Akustacyaf6

14 Jan 2010

Stacy @ Berita harian - Sama Tapi Berbeza

Oleh: Zaidi Mohamad
Sumber: www.bharian.com.my

Mila dan Stacy terus lakar nama di persada seni, tetapi mengharungi kisah kontroversi yang berlainan

NAMA kedua-dua gadis ini masih bertahan dalam arus seni yang deras sehingga boleh menyebabkan kelemasan kalau tidak bijak dengan cara mengharunginya. Mereka berkongsi pentas anugerah dan memperoleh kejayaan yang sama.

Mila bersinar sebagai Juara AF musim kelima, manakala Stacy menyambung takhta dan gelaran itu pada musim keenam. Kedua-duanya juga meneruskan populariti masing-masing menerusi Anugerah Bintang Popular Berita Harian bagi kategori Artis Baru Wanita Popular.

Mila menyandang anugerah cetusan Berita Harian itu pada 2007, manakala Stacy pula tahun lalu. Lagu nyanyian mereka juga masing-masing terus meniti di bibir peminat. Cuma dalam soal kontroversi, Stacy jauh lebih bertuah berbanding Mila yang kerap dihimpit kisah panas.

Kerjaya Stacy berjalan lancar dan kalau ada pun gosip yang hadir semuanya boleh dianggap sebagai tidak panas. Sebagai contoh, pernah timbul cerita kononnya Stacy menjalinkan cinta dengan rakan seperjuangannya, Akim.

"Sebenarnya memang kami berkawan sesama rakan dalam bidang ini. Tak lebih daripada itu. Mungkin kami masih baru dan ada kalanya, ia disalah tafsir sesetengah orang. Biarlah. Kami sendiri tahu yang mana betul atau sebaliknya.

"Benar orang kata kalau jadi artis, gosip adalah sebahagian daripada kehidupannya. Tapi saya bersyukur selagi gosip itu tidak menjejaskan hubungan sesama rakan artis lain, saya masih boleh layan. Ataupun hanya sekadar tersenyum.

"Tapi kalau ada yang bertanya, termasuk rakan media, saya akan jawab perkara sebenar kerana tiada apa pun yang nak disembunyikan di antara kami. Saya juga masih muda untuk memikirkan soal cinta. Cita-cita untuk terus berjaya dalam dunia seni masih jauh lagi," kata Stacy pada majlis pelancaran album Era Muzik Hits Terkini, minggu lalu.

kata Stacy lagi dengan usianya yang baru 20 tahun, dia bersyukur keluarga dan peminatnya sering memberi dorongan dan sokongan. Biarpun sanggup merantau dari Sabah untuk mengejar impiannya di ibu kota, keluarganya masih kerap bertandang ke Kuala Lumpur.

"Orang selalu kata, selepas usia 21 tahun baru dapat kunci kebebasan. Bermakna saya masih di bawah jagaan keluarga. Dalam apa sekalipun yang saya lakukan, saya masih merujuk dan diselia keluarga. Mungkin Stacy akan cepat hanyut tanpa pemerhatian keluarga," katanya.

Selepas diterima dan menjadi sebutan tahun lalu, Stacy juga mengharapkan tuahnya untuk terus melakar kejayaan pada masa akan datang. Kata anak kelima daripada enam beradik ini, misinya hanya mahu terus wujud di persada seni.

Stacy turut menyatakan untuk menyambung pengajian di sebuah kolej dalam bidang Muzik dan Bunyi. Kalau jadi kenyataan, katanya, dia akan memulakan pengajian itu pada Februari atau Mac.

"Sejak di bawah pengurusan Astro Entertainment Sdn Bhd (AESB), kerjaya seni semakin terurus. Hampir setiap ketika, AESB tidak betah duduk diam dan terus memastikan kelangsungan artis naungannya.

"Oleh sebab itu, saya meletakkan sedikit kepercayaan untuk belajar dan pada masa yang sama tidak mengabaikan dunia seni. Kedua-dua cabang bidang ini sama penting dan mudah-mudahan ada waktu untuk saya terus memanjangkan minat saya ini," katanya positif.

5 ulasan:

  1. haha muka stacy kat pict atas skali tu kelaka .. huhu

    BalasPadam
  2. stacy npk besar dari mila...

    BalasPadam
  3. stacy tinggi ouh hihi

    BalasPadam
  4. Dengar radio Malaysia online disini

    Kami menyajikan pelbagai siaran radio online yang terdapat di Malaysia & Indonesia dalam satu paparan blog seperti Radio Suria.FM, Radio Era.FM, Radio Sinar.FM dan banyak lagi, selain itu terdapat beberapa radio yang jarang kita dengar tetapi berada di Malaysia seperti Radio Rileks.FM, Radio Pokpet.FM, Radio Cinta.FM, Radio Gempakz.FM dan banyak lagi. Sila klik pada pautan dibawah untuk mendengar siaran radio secara percuma dan terhangat. Sila klik disini XY Malaysia Radio Online. Atau anda juga boleh menaip keyword ini "XY Malaysia Radio Online" atau "XYradioonline" di Google Search atau Yahoo Search, sekiranya terlupa alamat blog ini. Semoga terhibur.

    *Untuk mendengar radio FLY.FM & HOT.FM, sila download "Plugin" yang telah disediakan didalam blog tersebut.

    BalasPadam