• Sila daftarkan terlebih dahulu nickname anda.
  • Dilarang sama sekali menulis perkataan lucah ataupun berbaur agama dan politik di chat room ini.
  • Semua chatters diminta menghormati antara satu sama lain. Bersatu teguh, bercerai roboh.
  • AMARAN: Chatroom ini bukan medan untuk memperbesarkan isu-isu kecil mahupun provokasi.
  • Sebarang pengiklanan atau promosi yang tidak wajar atau tidak berkenaan juga adalah dilarang!
  • Nickname Stacy di Chatroom ini ialah Akustacyaf6

5 Mei 2010

WARNA KELAB PEMINAT STACY YANG TIADA DUANYA


Kalau sebut pasal warna rasmi atau warna tema setiap kelab peminat artis, hanya kelab peminat Stacy iaitu Stacy's Frenz sahaja yang tersendiri dan eksklusif. Jika dibandingkan dengan kelab peminat lain, warna hitam adalah warna paling banyak menjadi warna tema, seperti Nadia FC, Aliff FC ( AF6 ) dan banyak lagi sejak AF2. Begitu juga dengan warna Orange yang dimulakan oleh Zahid FC yang mana masa Final AF2, meriah dewan suasana dengan penyokong memakai warna Orange. Warna putihpun ramai yang memilihnya, bukan hanya TOI FC, tetapi juga banyak FC lain sebelum ini. Manakala warna kuning pula telah menjadi pilihan utama FC lain juga dan diguna berulang-ulang.Itulah keistimewaan Kelab peminat Stacy.

Bukan sahaja dari segi warna yang tersendiri, malah nama kelab peminat Stacy juga unik kerana jika kelab peminat lain asyik dok guna nama artis lalu 'FC' dibelakangnya, tetapi nama kelab peminat Stacy unik iaitu STACY'S FRENZ. Begitulah kreatifnya kelab peminat ini. Nama dan warna yang dipilih benar-benar menunjukkan kelab ini begitu kreatif sekali dan banyak idea.

Bercakap pasal warna, kebijaksanaan memilih warna ada kaitannya dengan konsep, bukan main hentam memilih sahaja. Bayangkanlah website rasmi kelab peminat Stacy berwarna Maroon mengikut warna tema juga sedangkan ada kelab peminat lain warna hitam tetapi Blog, website tidak berwarna tema. Ada yang warna Orange, tetapi website atau blog tidak berwarna orange.
Sebenarnya sejarah warna Maroon ini bukan dipilih oleh Presiden kelab, tetapi adalah atas suara ramai bila pada satu masa pihak Astro bertanya apakah warna tema Stacy's Frenz. Memang pening juga nak memilih warna pada masa itu kerana hampir semua warna utama telah dipilih oleh FC lain sejak AF2 lagi.Oleh kerana banyak warna lain telah ada FC lain ambil seperti warna Merah ( Dafi ), warna Orang ( Zahid ), warna hita ( Nadia ), warna putih ( Toi ), warna Orange ( Nubhan ) lalu saya telah mendapat idea agar dibukla satu POLL membiarkan ahli-ahli dan peminat Stacy sendiri yang memilih warna agar adil dan ianya pilihan ramai. Kebetulan warna yang paling tinggi pilihan peminat adalah Pink dan Maroon sama banyak, diikuti oleh Hijau dan Biru. Lalu untuk merosakkan undi Pink dan maroon yang sama banyak dan kebetulan tinggal saya sahaja yang belum mengundi, lalu saya klik warna Maroon. Bayangkan telah berapa banyak FC lain memilih warna yang sama itu baru cerita AF, padahal rancangan realiti yang lain pun ada kelab peminat mereka juga yang banyak memilih warna sama seperti FC Black Mentor yang memilih warna hitam dan begitu juga warna merah menjadi pilihan FC peserta Mystar LG.

NOTA KAKI:
Bukan semestinya Website atau Blog 100% warna tema, tapi sekurang-kurangnya biarlah ada sedikit warna yang hampir-hampir agar masih ikut konsep dan tidaklah boring sebab bayangkanlah kalau Website serba hitam kerana apa boleh buat warna tema dah hitam, tapi itulah sebabnya, sebelum kita memilih warna tema...fikir apa kesannya pada website dan Blog.

1 ulasan:

  1. Memang kreatif dan berinovasi SFC ni, sampai warna tema pun tersendiri dan tiada duanya dgn FC lain. Tahniah dan setuju benar ada banyak FC yg langsung tidak ikut tema warna pada website mereka.

    BalasPadam