• Sila daftarkan terlebih dahulu nickname anda.
  • Dilarang sama sekali menulis perkataan lucah ataupun berbaur agama dan politik di chat room ini.
  • Semua chatters diminta menghormati antara satu sama lain. Bersatu teguh, bercerai roboh.
  • AMARAN: Chatroom ini bukan medan untuk memperbesarkan isu-isu kecil mahupun provokasi.
  • Sebarang pengiklanan atau promosi yang tidak wajar atau tidak berkenaan juga adalah dilarang!
  • Nickname Stacy di Chatroom ini ialah Akustacyaf6

23 Dis 2008

STACY, MILA & AYU DISEBUT SEBAGAI PELAPIS


ARTIKEL DI BAWAH DIPETIK DARI BERITA HARIAN 23.DEC.2008. BESAR CABARAN STACY DAN YG LAIN UNTUK BERTAHAN DAN POPULAR, TAPI 50% DITANGAN ANDA YG MENYOKONG KERJAYANYA DAN 50% LAGI ATAS USAHANYA SENDIRI. APA-APA PUN, YANG PASTI NAMANYA DISEBUT JUGA ANTARA YANG DIHARAP DI DUNIA HIBURAN 2009 NANTI - KOSE.

Ramalan dan aliran muzik pada 2009. Pasaran album secara fizikal diramalkan merosot, sebaliknya pendapatan industri dijangka meningkat berdasarkan kecenderungan pengguna kepada penjualan digital. Tidak mustahil, dalam masa beberapa tahun mendatang penjualan album secara fizikal akan tinggal menjadi sejarah dan pasaran digital menguasai industri sepenuhnya. Hal ini diperlihatkan kepada kecenderungan pengkarya yang lebih selesa menghasilkan single berbanding album penuh.

Selain menjana pendapatan pantas dan lumayan menerusi pasaran digital dan aktiviti muat turun, promosi kuat tanpa modal besar seperti putaran meluas yang diberikan stesen radio juga banyak membantu terutama kepada artis bebas untuk menggerakkan aktiviti nyanyian mereka. Aliran muzik 2009 juga dijangka masih berpihak kepada artis berkumpulan berdasarkan kepada kekuatan dan populariti yang dibina sepanjang 2008. Andai dua tahun lalu, industri muzik dilihat lebih dikuasai kumpulan muzik luar terutama Indonesia, 2009 akan memperlihatkan kemunculan lebih banyak kumpulan baru terutama daripada kelompok indie.

Bagaimanapun, persoalan serta permasalahan baru akan timbul iaitu bagaimana aspek kawalan mutu dan piawaian dapat dititikberatkan kerana sesiapa saja bebas merakamkan lagu jika mempunyai modal. Tahun depan juga dijangka menyaksikan lebih banyak syarikat baru hadir mempertaruhkan pelbagai bentuk karya kreatif, bahkan mampu menyaingi kehebatan artis luar. Tetapi, apakah kehadiran itu sekadar bermusim atau sebaliknya kerana sepanjang 2008, industri muzik masih gagal menggilap nama baru untuk menyerlah.

Nama seperti Datuk Siti Nurhaliza, M Nasir, Mawi, Misha Omar, Dayang Nurfaizah, Ramli Sarip dan Amy (Search) masih bertahan menjadi gilaan, manakala bintang yang dilakar menerusi pertandingan realiti seperti Mila, Stacy dan Ayu perlu terus berusaha keras untuk mendapat tempat di hati peminat. Dalam kabus masih ada kemilau sinar namun apakah tiu hanya cahaya sementara? Jawapan ini ada pada penggerak industri muzik kerana mereka menjadi nadi untuk terus memastikan karya tempatan diminati dan dihargai

15 ulasan:

  1. dont worry...sokong stacy sampai bile2!!!!jom kte same2 sokong stacy!!!!

    BalasPadam
  2. Terharu bila wartawan masih teringat akan stacy dan menghargai bakatnya.

    Anyway, semua di tangan peminat2 stacy. Kalo ada bakat pon, tapi tanpa peminat menyokonginya, artis tu x ke mana jugak. Peminat merupakan nadi artis seperti Stacy.

    All the best for 2009, Stacy!

    BalasPadam
  3. DIHARAPKAN KEMILAU SINAR UNTUK STACY DI TAHUN 2009 AKAN LEBIH BERGEMERLAPAN LAGI. KEKUATAN DIRI STACY ITU SENDIRI ADALAH PEMANGKIN SEGALA KEJAYAANYA. KITA AKAN MENDORONGNYA UNTUK LEBIH BERUSAHA, MEMBANGUNKANNYA PABILA DIA HAMPIR REBAH SERTA MEMIMPINNYA ANDAI DIA TERSILAP LANGKAH. PASTINYA KITA JUGA MAHU DIA DIJULANG BEGITU TINGGI, DAN DALAM WAKTU YANG SAMA KITA AKAN MENGINGATKAN DIA AGAR SENTIASA BERPIJAK DI BUMI YANG NYATA, SENTIASA TUNDUK KE BUMI. KEANGKUHAN ADALAH SESUATU YANG PERLU KITA (STACY & STACYFRENZ)HINDARI. BIAR KITA SEMUA MERENDAH DIRI TAPI JANGANLAH SAMPAI DIPIJAK....SEMOGA KEJAYAAN BERGANDA UNTUK KITA SEMUA STACY & STACYFRENZ...sekian, nukilan panjang dari akak sempena menyambut tahun baru (2009) nanti. peach!

    BalasPadam
  4. STACY...

    kami akan terus dan terus x belok2 meyokong stacy..haha...

    kene BAYAR tol pon x apa..kami terus sokong stacy...

    haha

    terus ja x belok2...

    hahah..

    stacy-CHEK2 ROCK2

    BalasPadam
  5. yeah i'll really hope she can maintain herself... cos as a realty TV celebrity its not that easy...

    BalasPadam
  6. HANIF kalau Stacy...laju jer

    LAURA...agreed with U, bagaimana berbakat Stacy sekalipun...kalau tanpa sokongan peminat...Xkan ke mana juga

    KAK MAS...harap2 la Stacy tetap kekal dgn sikap rendah diri dan menghargai peminatnya. Kita tegur dan nasihatkan la dia mana yg patut.

    TEPUNG...Xpe...apa pun keputusan JUARA LAGU kelak...yg penting Stacy ROCK THE NIGHT

    VIR...selagi ada org2 mcm kamu support dia...dia akan kekal la dlm industri ni...siapa lah penyanyi tanpa peminat...kan!!!

    BalasPadam
  7. AKU AKAN TERUS SOKONG STACY WALAUPUN ABDAI MELANDA...!! GO STACY GO!!

    BalasPadam
  8. GO STACY!GO..GO..!SEMOGA TAHUN 2009 STACY AKAN LEBIH BERSINAR N BETAMBAH MANTAP!!!JEN N STACYFRENZ AKAN TERUS MENYOKONG STACY!!!..LOVE STACY...MUAAHHH!!!

    BalasPadam
  9. sudah mati hidup semula pun tetap sama stacy bah..aramaiti

    hohoho...

    :-)

    BalasPadam
  10. Hi mate! You gotta wonderful blog! You know what? We got surprise for you and a FREE gifts as well!
    Give yourself a peep on my blog http://transporter-trendspotting.blogspot.com/ and your will find that you're saving your pocket in this resession time!

    BalasPadam
  11. trs sokong stacy walaupn terjadi, hehe.chayo2 stacy.majulah stacy utk negara

    BalasPadam
  12. WAHHH KAK MAS...AKU SOKONG 100% DGN PENDAPAT KAK MAS TU...LEBIH-LEBIH LAGI YANG PART :-" KEANGKUHAN ADALAH SESUATU YANG KITA (STACY & STACYFRENZ)HINDARI???

    BalasPadam
  13. tweruskan usaha untuk mengharumkan nama negara...chaiyok!!

    BalasPadam
  14. Gandakan lagi usaha ! Succes is yours...go stacy!

    BalasPadam
  15. stacy pasti berjaya.........
    g0 stacy g0....

    BalasPadam