• Sila daftarkan terlebih dahulu nickname anda.
  • Dilarang sama sekali menulis perkataan lucah ataupun berbaur agama dan politik di chat room ini.
  • Semua chatters diminta menghormati antara satu sama lain. Bersatu teguh, bercerai roboh.
  • AMARAN: Chatroom ini bukan medan untuk memperbesarkan isu-isu kecil mahupun provokasi.
  • Sebarang pengiklanan atau promosi yang tidak wajar atau tidak berkenaan juga adalah dilarang!
  • Nickname Stacy di Chatroom ini ialah Akustacyaf6

19 Mei 2008

% AFUNDI SEBELUM DAN SELEPAS KONSERT 9 (SUMBER BLOG KLUBBKIDD)

Khas buat Stacy FC, Nadia FC & Pepari (Riz FC) - PLEASE READ! Ini kedudukan AFUNDI before and after the concert.

KEDUDUKAN PELAJAR SEBELUM KONSERT

Stacy 19%
Riz 19%
Nadia 17%
Nubhan 17 %
Stanly 14%
Toi 14%


KEDUDUKAN PELAJAR SELEPAS UNDIAN DITUTUP

Toi 19%
Stacy 19%
Nubhan 17%
Riz 16%
Nadia 15%
Stanly 14%

BENAR ATAU TIDAK - RENUNGKAN

Kita semua sudahpun tahu kedudukan pelajar. Tapi tahukah cerita sebalik tabir?Entah betul ataupun tidak, tapi aku rasa peminat Stacy harus awas dengan (entah siapa) pengundi Toi kerana dia kini telah menjadi salah seorang pelajar yang membahayakan kedudukan peajar pelajar yang dulu dianggap favourite. Walaupun hanya dengan SATU persembahan yang tak hebat tapi cukup makan, selepas lapan minggu menang piala sumbangsih, nampaknya dia mendapat lebih perhatian untuk SATU persembahan, dari sifat konsisten ditujunkkan oleh Stacy, Nadia dan Riz.
Nadia FC dan Pepari (Riz FC) - harap maklum cerita ini yang sampai ke telinga aku. Kisahnya malam semalam SEPATUTNYA, kalau benar kata kata aku dengar dari mereka terlibat dalam produksi, yang TIGA orang sepatutnya dikeluarkan untuk Konsert Akhir Akademi Fantasia yang akan membenarkan hanya TIGA pelajar berentap di pentas akhir. Itulah perancangan yang SEPATUTNYA. Benar atau tidak? Terpulang...
MALANGNYA - mungkin kerana orang terlalu mementingkan satu persembahan (dah hancur selama ni bagik can undi lak kat yang selama ni angsa memanjang), ataupun dorongan pengkritik yang terlampau memuji, Toi dan Nubhan (sumbang gak ketara sangat nih), Riz dan Nadia menduduki tangga keempat dan kelima.
Selepas berbincang - kisah yang sampai adalah keputusan diubah sebab pihak produksi TAK SANGGUP konsert akhir dengan muka Toi dan Nubhan saja, bersama penyeri seorang sahaja iaitu Stacy, malah juga tak sanggup menghadapi pelbagai kutukan dan serangan terhadap kredibiliti Akademi Fantasia jikalau itu menjadi kenyataan.
Pendek kata, tanpa mengupas kembali apa yang sudah berlaku, Nadia dan Riz telah diberi peluang kedua. Para peminat harus lebih usaha untuk memastikan mereka menduduki tiga tempat teratas. Aku katakan sebegitu walaupun selama ini tidak gemar pada perangai Riz, kerana persembahannya konsisten dan lebih berkualiti sepanjang sembilan minggu (walaupun malam semalam hambar lagi seperti Laskar Cinta), dari Toi dan Nubhan.
Peminat Stacy, sila beringat sikit yang kedudukan Stacy juga tidak kukuh lagi, dan perlu diperhebatkan undian jika ingin memastikan dia juara.
In summary, I don't care who wins, gets second or third.
I want the top three, in whatever position, to be Stacy, Nadia and Riz BECAUSE THE DESERVE IT AND WORKED THEIR F***ING ASSES OFF UNLIKE THOSE OTHER TWO CLOWNS!
WAKE UP!
Ini bukan sahaja untuk selamatkan pelajar kegemaran anda dalam Akademi Fantasia.
Ini juga untuk reputasi dan nama baik Akademi Fantasia. Bayangkan Toi sebagai juara Akademi Fantasia. Mampu ke dia berdiri sama tinggi dengan Vince, Zahid, Mawi, Faizal (bad example.. ooops!) dan Mila.
Terima kasih... (macam ucapan lak padahal lepas geram)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan